Friday, April 16, 2010

Tips???????

setiap insan yang berwawasan
inginkan perubahan..........
untuk mencapai segala impian
untuk membina........
suatu kejayaan yang lebih gemilang....

setiap daripada kita mesti ada impian dan cita-cita yang tersendiri kan.impian dan cita-cita itulah yang akan menjadi nadi dan semangat kepada kita untuk terus berusaha.yelah, bkn senang utk kita nak menggapai sesuatu.tiada suatu benda pun akan kita dapat tanpa adanya usaha. betul seperti kata pepatah "yang bulat tak kan datang bergolek yang pipih x kan datang melayang".

mungkin akan ada yang berkata tak semua benda yg kita nak tue mesti dgn usaha.ada jgk yg tanpa usaha kita boleh dapat.itulah yg dinamakan rezeki terpijak.betul tue, tapi sejauh mana kita faham dengan istilah rezeki terpijak.contoh nya seperti menang peraduan.mungkin ada yg berkata itulah rezeki terpijak.tetapi sebelum menang itu bukankah kita akan menjawab soalan peraduan dahulu. jadi itulah yang dinamakan usaha.kita berusaha untuk menjawab peraduan dengan tujuan untuk mencapai kemenangan.

pendek kata setiap matlamat dan kejayaan yang ingin dicapai mestilah dengan adanya usaha yg gigih disamping berdoa dan bertawakal kepada Allah supaya dipermudahkan segala urusan kerja. jadi, marilah kita sama-sama berusaha supaya semua impian dan cita-cita kan dapat dicapai dan terlaksana.

KEJAYAAN = USAHA + DOA + TAWAKAL