Tuesday, April 20, 2010

Cinta.....

cinta itu adalah suatu anugerah perasaan. cinta itu indah dan mengasyikkan. cinta itu juga boleh mengubah seseorang yang lemah menjadi kuat.itulah kuasa cinta. saya pinjam kata-kata dari sebuah cerita yang menghuraikan tentang cinta.

"cinta itu adalah kekuatan yang mampu merubah duri menjadi mawar, cuka menjadi anggur, malang menjadi untung, sepi menjadi riang, sakit menjadi sihat, bakhil menjadi dermawan, kandang menjadi taman, penjara menjadi istana, amarah menjadi ramah....."

itulah indah nya cinta. tetapi, cinta itu juga boleh menjadi racun kepada diri dan membawa kepada kemusnahan seseorang jika cinta yang indah itu disalah tafsirkan. cinta bukanlah tiket kepada seseorang untuk melanggar batas2 syariat. Cinta itu tidak salah selagi mana ia tidak bertentangan dengan syariat dan masih di bawah landasan keimanan kepada Tuhan.walaubagaimanapun, janganlah kita membiarkan cinta sesama manusia itu melebihi cinta kita kepada Allah dan RasulNya. Sedarlah bahawa cinta sesama manusia tidak akan kekal melainkan cinta kita pada yang Esa. Allahurabbi......

2 comments:

tenang_aku said...

alhamdulillah... cuma gunakanlah cinta kita kepada manusia untuk kita dicintai Allah.

Nad said...

tenang_aku,insyaAllah...nasihat ini akan sy sematkan dalam diri.trimas...